Güncel Gelişmeler:

Ordu'da ekoturizm dönemi başlayacak

Ordu Belediye Başkanı Enver Yılmaz: ''2017'de turizmde sıçrama yapacağız''

info@karadenizekonomi.com / 21.04.2016

“5 yıldızlı marka oteller Ordu’ya geliyor. Bunun yanında doğal ortamda tatil yapmak isteyenler için ekoturizmi hayata geçiriyoruz. Buna yönelik köy evleri hazırladık"

HABERTÜRK Gaztesine konuşan Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz,turizme yönelik önemli açıklamalarda bulundu.Herşeyin doğallığa döndüğüne dikkat çeken Yılmaz,en büyük hedeflerinden birinin ekoturizmi yaygınlaştırmak olduğunu söyledi.

ÇİKOLATA MÜZESİ

Türkiye’nin ilk çikolata parkı Ordu’ya yapılıyor. Sahil şeridine yapılan Çikolata Park’ın içinde butik çikolata üretimi yapan işletmeler, el yapımı çikolata okulu, fındık ve çikolata müzesi, restoranlar, kafeler, tenis kortları, basketbol, voleybol, mini golf ve futbol sahaları, konser ve fuar alanları da bulunacak.

-Son dönemde Çikolata Park, Ünye Liman ve Melet Park projeniz de çok konuşuluyor. Bu projeler ne aşamada?

Ünye Limanı projemiz var ve aynı zamanda Çikolata Park havalimanının hemen yanında yüzde 50 seviyelerinde inşaatı. 8 ay sonra hizmete açılacak. Kayak tesisimiz yukarıda şu an % 98 civarı tamamlandı, gelecek yıl hizmete açıyoruz. Melet Park’la denizi ırmağa doğru akıtıyoruz, bir nevi Venedik misali. İhalesini yaptık. Bunlar projeler değil bunların hepsinin ihalesi yapıldı. Boztepe’ye mayıs ayında beş yıldızlı otel açılıyor. Başka marka oteller de geliyor.

Ünye limanı böyle olacak

Başkan Enver Yılmaz’ın en büyük hedeflerinden biri de ekoturizmi yaygınlaştırmak...

Bizim ekoturizm dediğimiz bir durum daha var. Buraya gelen bize ‘Ben otel odalarından bıkmışım zaten. Bana temiz, doğal yenilen, hijyenik, köy yumurtası, köy sütü ve o doğal kuş sesleriyle uyanacağım ortam verin’ diyor. Biz buna yönelik yöre imkânlarını sonuna kadar hazırladık. Buna yönelik köy evleri hazırladık. Dışarıdan çok küçük bir ev gibi gözüküyor ama içerideki oda duşuyla, temizliğiyle beş yıldızlı otel ayarında. Buradaki evlerin % 70-80’i hep villa tipinde. Bu doğal yapıların hepsini turizme kazandırmayı hedefliyoruz.En büyük hedeflerimizden biri de ekoturizmi yaygınlaştırmak...

-Nasıl, pansiyonculuk mantığıyla mı çalışacak?

Evet, yetiştiriyoruz vatandaşı. İşletmecilik kursları veriyoruz. Bizim turizm sıçrama zamanımız 2017’nin sonu, çünkü kanalizasyonu zaten yapıyoruz, yol meselesini çözeceğiz, suyu çözüyoruz, çöpü çözdük, tesislerin biri açılıyor, mevcutları saymıyorum zaten.

-Liman ve Çikolata Park da turizme yönelik projeler...

Yapmayı planladığımız Çikolata Park zaten ülkemizde yok. Butik çikolata üretim merkezleri olacak. Diyorsunuz ki ‘Bana şunu yapın’ on dakika sonra yapılmış olacak. Türkiye’de en fazla fındığın üretildiği il Ordu, çikolatanın birinci derecede hammaddesi de fındık. Yüzde 50’si de bitti zaten şimdi. Ulusal markalarımız var fındık ve çikolata konusunda ve şimdi bazı markalarla işletme ve konsept planlaması yapıyoruz.