Güncel Gelişmeler:
  • Ülker'in ilk çeyrek cirosu 5,9 milyar TL'ye ulaştı - 09:07
20.09.2024

Gülyalı, Ordu’nun ‘Balık Mutfağı’ olacak

‘Modern Balıkçı Barınağı’ projesiyle Gülyalı’nın Ordu’nun ‘Balık Mutfağı’ olacağını söyleyen Gülyalı Belediye Başkanı Tepe, “Böylelikle Gülyalı’nın ekonomisi gelişecek, büyüyen bir ilçe olacak.” dedi.

info@karadenizekonomi.com / 16.02.2021

Türkiye’nin en genç belediye başkanı unvanına sahip olan ve göreve geldiği günden itibaren yaptığı çalışmalarla adından söz ettiren Gülyalı Belediye Başkanı Ulaş Tepe, Karadeniz Ekonomi’nin Dijital Platformları’na katıldı.

20 aylık görev süresinin 11 ayının pandemiyle mücadele ile geçtiğini ifade eden Tepe, salgını mazeret göstermeden, yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen Gülyalı Belediyesi olarak hizmetlere aralık devam ettiklerini kaydetti. Tepe, geldiği günden itibaren gerçekleştirdikleri çalışmaları şöyle anlattı: “Bizim temel derdimiz vatandaşlarımızın mutluluğu. Çocuklarımız için park sayımızı5’e çıkardık. Kadınlarımız ekonomini güçlenmesi için ilçemizde yöresel ürünler pazarımız açıldı. Aslında yapmamız gerekenleri yapıyoruz. Nisan ayında herkesin kepenk indirdiği dönemde küçük esnafa olan borçlarımızın tamamını kapattık. Ordu Gülyalı Minibüs Kooperatifi’ne akaryakıt desteğinde bulunduk. Sağlık emekçilerimiz için belediyemizin üst katında bir misafirhane hizmeti sunduk. 23 Nisan’da yine çocuklarımız için şenlik otobüsü yaptık, kapı kapı çikolata dağıtıp onları eğlendirdik. Müzik dinletilerimiz oldu. Tüm bunlar yaparken moral desteği sağlamış oluyoruz. İlçemizde bulunan kıraathanelere de biner lira destekte bulunduk. Belediyemizle kiracı ilişkisi olan tüm kiracılarımızın kiralarını erteledik. Bizler de belediye olarak zor dönemden geçiyoruz. Bizim tavrımız belli. Esnafın ve emekçinin yanında olan bir belediyecilik anlayışı.”

“Çalışmalara devam edeceğiz”

Vatandaşların en büyük isteğinin yol, temiz içme suyu ve kanalizasyon problemi olduğunu kaydeden Tepe, “Ordu’nun büyükşehir olmasıyla beraber yeni bir yapılanma başladı. OSKİ kuruldu. Onun da temiz içme suyu temin etmek ve kanalizasyon hizmeti sağlamak gibi temel görevleri var. Dolayısıyla bu hizmetler Büyükşehir Belediyemize ait. Bunun yanı sıra yine büyükşehrimizin himayesinde olan bağlantı yollarımız var. Net olarak ifade etmek isterim ki; Gülyalı Belediyesi kendi imkânlarıyla 13 mahallenin tamamında beton yol çalışmaları yaptı. Bunları yaparken geçmiş dönem borçlarını da ödedi. Borcumuz olmasaydı 26 kilometre yol yapacaktık. Biz bu hizmetleri bir lira kredi çekmeden gerçekleştirdik. Bunlar elbette yetmez çünkü acil yapılması gereken 25 kilometre daha beton yola ihtiyacımız var. İyi bir mali disiplinle beraber 5 kilometrelik daha beton yol çalışmasını yağacağız.” dedi.

“Turnasuyu’na HES felaketimiz olur”

Ankara’da Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nca düzenlenen “Turnasuyu Enerji Grubu, Kırma-Eleme Tesisi ve Hazır Beton Tesisi Projesi” toplantısına davetsiz bir şekilde katıldığını ifade eden Tepe, projeyle ilgili kaygılarını dile getirdiğini söyledi.  Projedeki eksiklikler nedeniyle değerlendirmelerin ileri bir tarihe ertelendiğini ve süreci takip ettiğini söyleyen Tepe, “Gülyalı’ya bir şeyler yapmaya çalışırken aynı zamanda da yaptırmamaya çalışıyoruz. Turnasuyu Vadisi, Türkiye’de en fazla kivi üretiminin gerçekleştiği alanlardan bir tanesi. Havza içerisinde yer alan kırsal mahallelerin yanı sıra Gülyalı ilçesinin temiz içme suyu temini ırmak üzerinde bulunan kuyulardan sağlanıyor. İdeal yürüyüş rotaları, kamp ve mesire alanlarıyla Ordu turizmi için büyük bir potansiyele sahiptir. Turnasuyu’na HES felaketimiz olur. Projeden vazgeçilmesi için mücadelemiz devam edecek. Doğayı torunlarımıza bırakabileceğimiz bir emanet olarak görüyoruz.” dedi.

“Yatırımcıları Gülyalı’ya bekliyoruz”

“Gülyalı’da yaptığımız 120 hektarlık imar uygulamaları çalışmalarıyla beraber Ordu’nun büyüyebileceği bir kanadıdır” diyen Tepe, “Yarım asırlık dönemde yapılan imar uygulamasının iki yılda yarısını yaptık. Gülyalı Ordu’nun ‘balık mutfağı’ olacak. ‘Modern Balıkçı Barınağı’ projemizle beraber daha da ön plana çıkacak. Yepyeni imar uygulamasıyla beraber karayolunda ana arter yol açıyoruz. Böylelikle Gülyalı’nın ekonomisi gelişecek, büyüyen bir ilçe olacak. Yatırımcılar buradan arazinin pahalılığı sebebiyle korkutulmuş ancak böyle bir durum yok. Tüm yatırımcılarımızı Gülyalı’ya bekliyoruz.” HAZAL PALAVAR / KARADENİZ EKONOMİ